Dodenherdenking 4 mei

Dodenherdenking

Dienst, stille tocht en kranslegging

Op 4 mei a.s. staan wij stil bij de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en alle conflicten daarna. Traditiegetrouw is er een stille tocht vanaf het Remigiusplein naar het herdenkingsmonument aan de Burgemeester Van Dorth tot Medlerstraat. Om 20.00 uur houden wij twee minuten stilte, waarna na het zingen van het Wilhelmus de kranslegging plaatsvindt.

Voorafgaande aan de stille tocht is er een herdenkingsdienst in De Stek, het kerkgebouw van de KerkvoorNu aan de Rijksweg 53 in Duiven. In tegenstelling tot de afgelopen jaren begint de dienst om 18.45 uur. Hij zal ongeveer een half uur duren. Vanuit De Stek lopen we dan naar het Remigiusplein om ons aan te sluiten bij de stille tocht. Namens de gezamenlijke kerken wordt er een krans gelegd bij het herdenkingsmonument.

Wij nodigen u uit om deze herdenkingsplechtigheid bij te wonen.

Namens de gezamenlijke kerken van Duiven,
Peter Mekkink
Coördinator