Kerkgebouw

Huiskamer van de SOW-Kapel

Groene kerk

Kerkgebouw

De kerkdiensten en veel van de andere activiteiten vinden plaats in de Samen-op-weg-kapel. De Kapel ligt aan de Rijksweg 56b, maar de hoofdingang is via de parkeerplaats van het gemeentehuis aan de Kastanjelaan te bereiken.

Naast de kerkzaal en een aantal andere ruimtes is in de Kapel ook een ontmoetingsruimte voor jong en oud, de Huiskamer. Zowel op zondagen als door de week worden er verschillende activiteiten georganiseerd. Informatie hierover vindt u in ons digitale kerkblad Kerkmail@duiven.

De Kapel heeft ook andere gebruikers. De Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt, yogaschool Amodã Yoga, Video Club Duiven, de voedselbank en andere organisaties.

De kerkzaal is voorzien van een ringleiding zodat slechthorenden de dienst goed kunnen volgen.

Wilt u de Samen-op-weg-kapel huren voor uw activiteit? Stuur dan een mail naar .

Geschiedenis

De Kapel werd als gymnastiekgebouw gebouwd in 1906. Het aanliggende gebouw Regina Pacis was toen een jongens-kostschool voor HBS. Na de Tweede Wereldoorlog is het complex een klooster geworden en werd het gymnastiekgebouw omgebouwd tot kapel.

SOW kapel Duiven buitenkant

De SOW-Kapel gezien vanaf de Rijksweg