Dodenherdenking op 4 mei

oorlogsmonument Duiven

Oorlogsmonument in Duiven

Dodenherdenking 4 mei 2022

Op 4 mei 2022 is er een herdenkingsdienst in de Remigiuskerk in Duiven. Aanvang 19.00 uur. De dienst wordt voorbereid door de voorgangers van de gezamenlijke kerken van Duiven: Maarten Smits van de parochie Sint Willibrordus, Jolande van Baardewijk van de Protestantse kerk, Christiaan Vos van de Kerk voor Nu en Rob Nijhoff van de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt. Zij zullen voorgaan in de herdenkingsdienst.

Rond half acht is er vanuit de kerk een Stille Tocht naar het herdenkingsmonument aan de Van Dordt tot Medlerstraat. Daar wordt om acht uur twee minuten stilte gehouden. Na het spelen van het Wilhelmus vindt de kranslegging plaats, waaronder een krans namens de gezamenlijke kerken van Duiven. U bent daarvoor van harte uitgenodigd.

Peter Mekkink, coördinator 4-mei herdenking.

Bekijk alvast het persoonlijk ervaringsverhaal van Thea Rang: https://www.youtube.com/watch?v=xQZF1p3HBlc

(foto: Gemeente Duiven)

(18-04-2022)