Choral Evensong

29 september @ 17:00 CEST

Als je zo eens binnen de Liemers met elkaar aan de praat raakt, kom je weleens tot een idee.
Na het tekenen van het samenwerkingsverdrag is er ruimte voor verdere en meer samenwerking aan het ontstaan.
Als muziekliefhebbers kwamen we op een nieuw op te zetten gezamenlijk muziekproject.
Naar aanleiding van een artikel in “Heilig spel” januari 2024 (magazine voor rituelen, liturgie en spiritualiteit, voorheen ‘Laetare’) kwamen we op het idee van Choral Evensongs.

Evensongs zijn ontwikkeld in de 16e eeuw in Engeland na de reformatie daar, door Thomas Cranmer. Ongeveer 35 jaar geleden is het in Nederland geïntroduceerd. Voor uitgebreide informatie zie: www.theologie.nl/de-choral-evensong. Het is een nieuw initiatief voor alle gemeenten naast de eigen ochtenddiensten.

Het streven is om 4x per jaar een Choral Evensong te organiseren. Ná de Choral Evensong van 17.00 uur willen we een simpele maaltijd van soep en brood met elkaar houden, onder het motto: ‘eten met elkaar verbindt!’ Dit alles roulerend over de verschillende Protestantse kerken van het
samenwerkingsverband (Lathum-Giesbeek, Westervoort, Didam en Duiven).

We willen dit samen doen met zangers en mensen, die een organisatorische taak op zich willen nemen van alle zes de kerkgemeenschappen van de Liemers. Wil jij/u hieraan meewerken? Geef het dan door aan ds. Jolande.

Op een rijtje:
De eerste Choral Evensong: 29 september in de kerk van Lathum Giesbeek.
Repetities: vrijdagavond 13, 20 en 27 september.
Tijd repetitie: 19.30 uur- 21.30 uur met 15 minuten pauze.
Tijd Choral Evensong: 17.00 uur op zondag 29 september.
Maaltijd: ± 17.45 uur

Met hartelijke groet