Afscheid van de buurjongens

Welkom in de kerk

Afscheid van de buurjongens

Van eind november tot eind april woonden 50 minderjarige asielzoekers in Regina Pacis naast de Kapel. Nu de jongens zijn vertrokken naar Velp is het stil geworden.

Veel vrijwilligers en professionals hebben zich met liefde ingezet voor onze buurjongens. In de kapel werd getafeltennist, gemusiceerd en een kledingbeurs georganiseerd. Chris Blij wist alle jongens van een fiets te voorzien en de fietsclub zorgde voor de praktijklessen. Voetballen konden de jongens bij DVV. In de Kapel werden drie provisorische klaslokalen ingericht waar ROC Rijn-IJssel het onderwijs aan de jongens verzorgde. En er werd ook samen gegeten. Hoogtepunt waren misschien wel de Iftar-maaltijden die tijdens de Ramadan door vrijwilligers op tafel werden gezet.

Met handen en voeten werd er over van alles en nog wat gecommuniceerd, ook over wat de jongens zoal hadden meegemaakt. Met warmte, aandacht en praktische hulp hebben we de jongens een nieuwe start willen geven, zoals God ons in Jezus Christus een nieuwe start gaf. We hopen dat de jongens met een positief gevoel terugkijken op hun verblijf in Duiven. En we wensen ze een hele goede toekomst!

(29-05-2022)