Hoe komen we de winter door?

Bijeenkomsten over energiebesparing

Heb je de verwarming al aan? Een vraag die je de laatste weken vaker hoort. Mensen maken zich zorgen over de energierekening, de energietransitie, de energie- en gasvoorraad en hebben allerlei vragen over wat ze zelf kunnen doen. We weten inmiddels wat onze overheid aan steun gaat bieden, maar de uitvoering moet vooral lokaal gebeuren. Een deel van Duiven is al van het gas af. Maar de energieprijs van gas en elektra zijn gekoppeld. Hoe zit dat dan?

De Protestantse Gemeente Duiven is een van de Groene kerken in Nederland en is actief aan de slag met duurzaamheid, sociale rechtvaardigheid en het vergroenen van de eigen gemeenschap.

Als activiteit van de Groene kerk gaan Edward Pfeiffer, deskundig op het gebied van energietransitie en Peter Mekkink, jarenlang actief op het gebied van milieu en duurzaamheid, twee bijeenkomsten begeleiden over het genoemde thema. Daarbij is ook een energiecoach van de gemeenten Duiven en Westervoort aanwezig. Tijdens deze middag krijgt u praktische tips voor energiebesparing.

Hoe komen we de winter door?
U/je bent van harte uitgenodigd op een van deze bijeenkomsten. Deze bijeenkomsten zijn:

19 oktober ’s avonds van 19.30 tot 21.00 uur en
26 oktober ’s middags van 14.30 tot 16.30 uur in de Samen-op-Weg-Kapel.

(24-10-2022)