Toon Hermans-avond

22 februari @ 20:00 CET

Op 22 februari zal Willem Lindeman een avond houden over de cabaretier en dichter Toon Hermans. Het thema van de avond is: “Laten we blijven hopen!” Tijdens het programma wordt duidelijk hoe Toon gekomen is tot de humor, die hij elke keer heeft ingezet als relativering, als troost, als onderdeel van de hoop. De lijn wordt ook doorgetrokken naar de bijbel waar sprake is van opbouwende en afbrekende, lege humor. Via prachtige, door Toon zelf getekende illustraties wordt duidelijk gemaakt dat we uiteindelijk als mensen in hetzelfde schuitje zitten en elkaar nodig hebben, als het gaat om hoop. Ook Toons Godsbeeld komt daarbij aan de orde.

Tijdens het programma interview ik Luit Rienks. Hij was jarenlang de voorzitter van de nationale Toon Hermans fanclub. Ik heb er zin in en hoop jullie met velen op donderdag 22 februari te mogen begroeten!

Plaats en tijd: Protestantse Kerk van Westervoort, Dorpstraat 61, Westervoort op 22 februari om 20.00 uur

22 februari
20:00 CET