Keltisch-christelijke spiritualiteit

18 april @ 20:00 - 22:00 CEST

“Zegen, God, mijn kleine koe” – Keltisch-christelijke spiritualiteit in het leven van alledag
door Roel Bosch

Kunnen oude bronnen ons helpen om nieuwe woorden te geven aan ons geloof? Hierover houdt Roel Bosch, predikant van de NoorderLichtgemeente (PKN) in Zeist, een lezing. Op deze avond zal hij ons meenemen in de geschiedenis van het christelijk geloof op de Schotse eilanden, de Hebriden. Iets van deze spiritualiteit is in ons Liedboek terecht gekomen, bijvoorbeeld de tekst over de kleine koe, op pagina 1525.

Het spreekt van een ‘geaard geloof’, met wortels in het leven van alledag. Dat geloof heeft ook aandacht voor vrede en gerechtigheid. Het weet van een schepping die leeft van Gods genade. Daarin delen we, vanavond.

Roel Bosch was lid van de redactie van het Liedboek, en het vervolg daarop, Psalmen anders. Hij is betrokken bij de Iona Community, een oecumenisch verband dat op vele plaatsen in de wereld inspiratie wil delen. Veel liederen uit deze kring zijn ook in ons Liedboek terecht gekomen. Na deze avond kunt u ze herkennen, en misschien ook wel meer waarderen!

20:00 - 22:00 CEST

Inspiratie, Bezinning en Ontmoeting